VALUE BASED PARTNERSHIPS
VALUE BASED PARTNERSHIPS
Een laag en eenmalig bedrag voor toegang van je hele team gedurende een heel jaar.
Met het Value Based Partnerships proces investeer je met een enorm rendement in de resultaten uit je bestaande klanten.
Een proces beschrijft wie wat wanner doet. Als deze taken goed zijn uitgewerkt ontstaat daarmee en uniforme en bestuurbare werkwijze voor de organisatie. Value Based Partnerships is een proces specifiek voor dienstverlenende organisaties. Er zijn maar vier essentiële taken nodig om - wanneer goed gedaan - te leiden tot maximale resultaten. Dit proces geeft je een best practice voor ieder van deze taken.
Bedrijven nemen geen beslissingen, mensen doen dit. Weten wie de beslissers en beïnvloeders zijn, is een kerntaak van de accountmanager. Deze onderhoudt zelf relaties en zorgt er ook voor dat de juiste mensen uit zijn organisatie kwalitatief goede relaties ontwikkelen. Om dit te overzien en hier met anderen over te communiceren, gebruik je het Stakeholderanalyse-formulier.
Als je niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, dan heb je een probleem. Als je er wel aan voldoet, dan ervaart de klant waarde. Als je samen de verwachtingen voor de toekomst bespreekt, dan creëer je kansen. Wanneer je dit niet doet, creëer je risico's. Daarom is het verwachtingengesprek is een essentieel onderdeel van het Value Based Partnerships proces.
Account Reviews zijn de instrumenten van de manager. Ze zijn de motor in het proces. Niet alleen blijf je zo op de hoogte wat er speelt bij de belangrijkste accounts, je kunt ook je input geven en je accountmanager coachen, je bestuurt ermee het accountmanagement proces van jouw organisatie. De review-methode die je krijgt aangereikt zorg voor proces-compliance en wordt als erg behulpzaam ervaren door accountmanagers.