Geef je team één jaar lang toegang tot de training 

VALUE BASED PARTNERSHIPS

€ 11.500,-
€ 4.900,-

Voor je gehele team

Een laag en eenmalig bedrag voor toegang van je hele team gedurende een heel jaar.

Met het Value Based Partnerships proces investeer je met een enorm rendement in de resultaten uit je bestaande klanten. 

Liever live training? Dat kan natuurlijk ook.

Training Value Based Partnerships

Inclusief:
  • Desktop en mobile (app) toegankelijk
  • 7 video's (2,5 uur) uitleg over het Value Based Partnerships proces
  • Account Plan Canvas - Word template
  • Handleiding Account Plan Canvas - pdf
  • Stakeholderanalyse - Excel template
  • Handleiding stakeholderanalyse - pdf
  • Handleiding Verwachtingengesprek - pdf
  • Handleiding Businessdoelengesprek - pdf
  • Oefeningen voor alle onderdelen

De kern-elementen van Value Based Partnerships

Het proces

Een proces beschrijft wie wat wanner doet. Als deze taken goed zijn uitgewerkt ontstaat daarmee en uniforme en bestuurbare werkwijze voor de organisatie. Value Based Partnerships is een proces specifiek voor dienstverlenende organisaties. Er zijn maar vier essentiële taken nodig om - wanneer goed gedaan - te leiden tot maximale resultaten. Dit proces geeft je een best practice voor ieder van deze taken.

Stakeholderanalyse

Bedrijven nemen geen beslissingen, mensen doen dit. Weten wie de beslissers en beïnvloeders zijn, is een kerntaak van de accountmanager. Deze onderhoudt zelf relaties en zorgt er ook voor dat de juiste mensen uit zijn organisatie kwalitatief goede relaties ontwikkelen. Om dit te overzien en hier met anderen over te communiceren, gebruik je het Stakeholderanalyse-formulier.

Verwachtingengesprek

Als je niet voldoet aan de verwachtingen van de klant, dan heb je een probleem. Als je er wel aan voldoet, dan ervaart de klant waarde. Als je samen de verwachtingen voor de toekomst bespreekt, dan creëer je kansen. Wanneer je dit niet doet, creëer je risico's. Daarom is het verwachtingengesprek is een essentieel onderdeel van het Value Based Partnerships proces.

Business-doelengesprek

Klanten verwachten accountmanagers de samenwerking leiden. Niet alleen operationeel, maar dat zij de waarde van de samenwerking maximaliseren. Het business-doelengesprek is hier een belangrijk onderdeel in. Dit gesprek zorgt ervoor dat je de doelen en prioriteiten van je klanten kent en voorstellen kunt doen om je klant hierin te ondersteunen. Dit leidt tot uitbouw en intensivering van de samenwerking.

Account Plan Canvas

Je team leert werken met het Account Plan Canvas, een visueel ontworpen accountplan. Niet alleen kost het nauwelijks tijd om je plan te schrijven, het helpt je na te denken over wat echt belangrijk is. Wat ieder organisatie wil van zijn accountmanagers is dat zij boven de operatie uitstijgen door periodiek na te denken, doelen te stellen en plannen te maken die deze doelen daadwerkelijk gaan realiseren. Het is een actiegericht plan dat je er gedurende het jaar regelmatig bij pakt en dat niet in de la verdwijnt.

Account reviews

Account Reviews zijn de instrumenten van de manager. Ze zijn de motor in het proces. Niet alleen blijf je zo op de hoogte wat er speelt bij de belangrijkste accounts, je kunt ook je input geven en je accountmanager coachen, je bestuurt ermee het accountmanagement proces van jouw organisatie. De review-methode die je krijgt aangereikt zorg voor proces-compliance en wordt als erg behulpzaam ervaren door accountmanagers.

Klaar voor de start?

Start!